EFT hravě

Minulý týden jsem na facebooku uveřejnila miniseriál o EFT. Je sice dělaný trochu s nadsázkou, ale všechny argumenty jsou pravdivé. Pokud jste neměli možnost ho vidět, můžete se podívat zde.

http://de.slideshare.net/LindaBergerBoovsk/eft-hrave

Záměrem bylo zpopularizovat mou oblíbenou metodu EFT. Jsem trochu závislákem osobního rozvoje, takže opravdu mohu říct, že jsem se seznámila se spoustou metod. A každá z nich mi přinesla výsledky a posun. Jsem upřímně ráda, že existuje tolik fajn přístupů, jak si pomoci.

Proč tedy EFT více než něco jiného? Odpovědí je, že EFT je opravdu jednoduché. Většina metod má různé postupy a nástroje. Jejich užití může být náročné časově nebo na osvojení. Některé nejdou provádět o samotě. I věci jednoduché a účinné, například meditace, vyžadují schopnost se soustředit. Ač meditaci také každému vřele doporučuji, je to spíše běh na dlouhou trať.

EFT si osvojíte po shlédnutí pár krátkých videí. Fráze, které k tomu říkáte, mohou být jednoduché, není třeba to komplikovat. A to na běžný provoz stačí. K hlubším záležitostem můžete potřebovat průvodce (člověka, knihu nebo nějaký návod), ale v zásadě si vystačíte sami. Nemusíte se nijak zvlášť soustředit, stačí mít ruce k poklepu a mluvit.

Zde se můžete podívat na  videonávod

Pár příkladů, jak využít EFT:

text-31. Akutní situace např. obrovský vztek

Vztek vám leze ušima, doutnáte a navíc nejste doma, takže „to“ nemůžete ventilovat nahlas. Co dělat? Stačí jít na WC nebo jiného místa, kde jste sami. Zuřit (ne nemusíte nic říkat), dobré je si i supět a poťukávat body.

Pokud jste vychladli jen z části, můžete doma o samotě provést dočištění situace. Nebojte se jít do detailu. V tomto bezpečném prostředí můžete dát prostor i svým soudům, o vás i o druhých.

Stejně lze postupovat i se zklamáním, pláčem, prostě kdykoli nás emoce vzmáhají a situace naopak vyžaduje, abysme byli přítomní a „v klidu“ nebo když jsme v prostředí, kde není bezpečné se projevit.

2. Vyleč svůj příběh

Tento postup lze skvěle použít při dlouhých telefonních hovorech s kamarádkou, s maminkou prostě s každým, komu si stěžujeme. Poťukávat můžeme i s kamarádkou nebo partnerem na živo, ale je důležité, aby to byl někdo, komu opravdu důvěřujeme (a kdo má pochopení pro tuto metodu a nemyslí si, že jsme na hlavu padlí).

Jak na to? Úplně normálně vyprávíme, co se stalo (stěžujeme si), a přitom poťukáváme EFT body.  Z vyprávění se začne vytrácet emocionální náboj. Prostě nás to přestane „tankovat“.

 

3. Jednoduše, ale účinně

Jednoduše si pojmenujeme situaci např. stejně jako v mém ukázkovém videu „stres“. Body proklepeme s touto frází. Nezapomeňte, EFT funguje lépe, když je konkrétní. K našemu příkladu stres, odťukáme jedno kolo jen na stres a v druhém kole doplníme, z čeho ho máme nebo z čeho si myslíme, že ho máme. Jestli je to více věcí, nevadí, každý bod věnujeme jiné položce k tématu stres. Po pár kolech by měl nastat posun.

 

Důležité: před, po a klidně i během EFT pijte (nejlépe vodu). Je to fyziologická záležitost, která se postará o lepší účinek.

Tagy:
Linda Berger
Ukážu vám, jak odhodit své vnitřní bloky k penězům a jak se naladit na vlnu hojnosti. Jsem také autorkou eBooků Finance jako zrcadlo vnitřního nastavení a Kladivo na bloky k bohatství.Více o mně dozvíte zde.
Komentáře